AFRICA SHORT 2023 Schede film

THE TOWN

The Town
prima visione italiana

Regia: Lindiwe Makgalemele
Sudafrica – 2021 – 15’

Sinossi
Il film racconta l’isolamento e la solitudine di una bambina che siede ai bordi della strada a guardare le macchine che passano, sperando che accada qualcosa e immaginando che la strada rappresenti una possibilità di movimento anche per lei.
The short film tells the isolation and loneliness of a young girl who sits on the edges of the road watching the cars go by, hoping that something will happen and imagining that the road represents a possibility of movement for her too.

La Regista
Lindiwe Makgakemele è una regista sudafricana nata in Botswana. Si è laureata in Storia all’Università di Harvard dove ha conseguito anche il diploma in Lingue e letterature romanze.
Il suo lavoro di ricerca, sia all’interno degli archivi, sia come regista, affronta le continue cancellazioni, i ricordi sbagliati e le sparizioni di documenti che rendono frammentarie le storie, in particolare quelle delle donne nere africane.
Lindiwe Makgalemele is a South African filmmaker born in Botswana. She is a graduate of Harvard University where she majored in History and minored in Romance Languages and Literature.
Her work, both within the archive and as a filmmaker, seeks to tackle the continued erasures, misrememberings, and disappearances one has to confront as one pieces together stories, particularly those of black and African women.

Filmografia
2021 –The Town, cm

Interpreti: Tebogo Bahula, Reginah Makgoga, Mamarumo Marokane
Sceneggiatura: Lindiwe Makgalemele
Fotografia: Frances Kroon
Montaggio: Petrus Van Staden
Suono: Tim Pringle
Musica: Eden Grima Performed By Alex Graff
Lingua originale: sepedi, setswana
Produzione: Brown Flamingo Productions
Distribuzione: Brown Flamingo Productions

Trailer